Google+ Pomysłowe Pieczenie: Wiosenna sałatka

wtorek, 25 kwietnia 2017

Wiosenna sałatka

z kremowym awokado.


W ostatnim wpisie przywoływałam wiosnę i chyba udało mi się. Od kilu dni świeci słońce, choć temperatury nie są jeszcze zadowalające to bardzo się cieszę z aktualnego stanu pogodowego. Dzisiaj będzie przepis na pyszną sałatkę z warzywami i kurczakiem z ekstra dodatkiem w postaci dressingu z awokado. Sałatki lubię na bogato, ale zazwyczaj te dodatki w postaci sosów sałatkowych sprawiają, że coś zdrowego zamienia się w dość kaloryczną przekąskę. Dlatego postanowiłam zmiksować kilka pysznych i zdrowych składników dzięki czemu uzyskałam mega wartościowy dodatek sałatkowy. Bez oleju, bez octu i bez majonezu tylko same zalety, awokado, zioła, cytryna i jogurt, mocno, mocno polecam.



Składniki na kremowe awokado:

1/2 dużego, dojrzałego awokado

1/4 szklanki posiekanej świeżej mięty

1 ząbek czosnku

1/4 szklanki posiekanego szczypiorku

2 łyżki soku z cytryny

120 g jogurtu greckiego

szczypta soli i pieprzu

Wszystkie składniki umieszczamy w pojemniku blendera * i miksujemy do uzyskania bardzo gładkiej konsystencji.
Tak przygotowany dressing podajemy do sałatki.



* Do zmiksowania kremowego awokado użyłam ręcznego blendera firmy Braun MQ9087 KLIK , który idealnie zmiksował składniki do bardzo kremowej konsystencji.

Składniki na sałatkę

pieczona pierś z kurczaka

1 średniej wielkości ogórek

5 rzodkiewek

1 mała cebulka

5 pomidorów koktajlowych

50g liści roszpunki

świeże strączki

ulubione świeże zioła

2 łyżki owoców granatu

bezglutenowe chlebki

4 łyżki kremowego awokado

sól i pieprz do smaku

Na talerzu układamy liście roszpunki. Ogórka obieramy ze skórki i kroimy wzdłuż na cienkie pasy. Układamy na talerzu. Pierś z kurczaka kroimy dość cienko i również układamy na talerzu. Dodajemy pomidory, plasterki rzodkiewki. Całość posypujemy ulubionymi ziołami, dodajemy również krążki cebuli, kiełki i owoce granatu. Sałatkę doprawiamy solą i pieprzem. Na wierzch układamy chlebki pitta a kremowe awokado podajemy w osobnej miseczce.

Smacznego!



Wpis powstał we współpracy z firmą Braun



1 komentarz:

  1. Przepisów na wiosenne sałatki, nigdy dość :) że ja nie wpadłam nigdy na pomysł zmiksowania awokado z jogurtem...

    OdpowiedzUsuń