Google+ Pomysłowe Pieczenie: Miodowa granola

czwartek, 16 lutego 2017

Miodowa granola

śniadaniowy przysmak



Uwielbiam tą granolę, w ogóle chyba jestem miłośniczką wszelakich domowych granoli. Pochłaniam je spore ilości na śniadanie, ale lubię również podjadać jako słodką przekąskę. To takie moje małe oszustwo jak mam ochotę na coś słodszego, a nie wypada zjadać kolejnej kostki czekolady:-).
Podprażona granola i dodatek owocowego, gęstego koktajlu to dla mnie śniadanie mistrzów i jeśli już mam jeść śniadanie na słodko to tylko w takim zestawieniu. Koniecznie spróbujcie, gwarantuję będzie smacznie:-)


Składniki

250 g płatków owsianych bezglutenowych

40 g wiórków kokosowych

2 łyżki nasion chia

½ łyżeczki cynamonu

70 g ekologicznej pasty kokosowej

70 ml miodu



Do dużej miski wsypujemy płatki owsiane, wiórki kokosowe, nasiona chia i cynamon. Całość dokładnie mieszamy. W niewielkim garnku roztapiamy pastę kokosową, do której wlewamy miód i całość podgrzewamy. Tak przygotowaną mieszankę miodowo kokosową wlewamy do miski z płatkami. Dokładnie mieszamy a następnie płatki wykładamy na blaszkę do pieczenia wyłożoną papierem do pieczenia. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 °C i pieczemy 15 minut. Płatki powinny się dobrze zrumienić. Po tym czasie wyjmujemy blaszkę z piekarnika i pozostawiamy do całkowitego ostygnięcia. Granolę przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku i podajemy na śniadanie z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!


3 komentarze:

  1. Mniam, pyszności :)
    Też jestem wielką fanką domowej granoli :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka z kokosową nutą na pewno by mi smakowała :)

    OdpowiedzUsuń