Google+ Pomysłowe Pieczenie: Lody marchewkowe:-)

czwartek, 11 lipca 2013

Lody marchewkowe:-)


Byłoby grzechem nie podzielić się z Wami tym przepisem:-)


Są to najlepsze lody marchewkowe jakie jadłam. Wprawdzie nie próbowałam lodów Delimammy, które wyglądają równie kusząco, ale i na nie przyjdzie pora. Tymczasem słów kilka o moich. Jeśli lubicie w lodach klimaty korzenne to są to lody dla Was. Również dla tych, którzy uwielbiają ciasto marchewkowe:-) te lody są letnim zamiennikiem tego ciasta:-)
Karmelizowane w miodzie marchewki, przyprawa piernikowa i szczypta soli, a to wszystko w parze z mlekiem skondensowanym i śmietanką tworząc lody wyśmienite:-). Serdecznie zapraszam! 




Składniki:

2 duże marchewki
3 łyżki miodu
1 łyżeczka masła
1 i 1/2 łyżeczki przyprawy piernikowej
szczypta cynamonu
szczypta soli morskiej
300 ml skondensowanego mleka słodzonego
1 i 1/2 szklanki pełnego mleka
250 ml śmietany kremówki

Marchewkę obrać i pokroić w słupki. W małym garnuszku podgrzać miód z masłem, przyprawą piernikową, solą i cynamonem. Dokładnie wymieszać aż całość się ze sobą połączy.
Marchewkę poukładać na folii aluminiowej ( na tej błyszczącej części folii :-)), polać je miodowym sosem i dokładnie zawinąć folię. Wstawić do nagrzanego do 200 st. C piekarnika i piec do miękkości ok 25 minut. Marchewki powinny być miękkie i całkowicie obtoczone miodowym syropem.
Do garnka wlać mleko, mleko skondensowane i dodać upieczone marchewki razem z syropem. Chwilę podgrzewać aż mleko skondensowane całkowicie się rozpuści. Następnie zdjąć z ognia i całość dobrze zmiksować blenderem. Tak przygotowaną mieszankę odcedzić na sitku i wstawić do lodówki na całą noc.
Jeśli chcemy mieć lody bardzo gładkie należy je odcedzić na sitku, jeśli natomiast chcemy by było czuć drobne kawałki marchewki tylko część mieszanki odcedzić a resztę musu marchewkowego dodać do lodów ( ja tak zrobiłam ).
Następnego dnia zimną śmietanę kremówkę ubić i dodać do mieszanki lodowej. Całość dokładnie wymieszać a następnie przelać do maszyny do lodów i postępować według instrukcji obsługi producenta:-)
Życzę smacznego:-)

43 komentarze:

  1. jaki ciekawy pomysł ma lody - gratulację

    OdpowiedzUsuń
  2. Poezja dla podniebienia! Zaraz po powrocie z urlopu zabieram się za nie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ciasto marchewkowe... wręcz je ubóstwiam ;) Na lody chętnie się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A wiesz, że mimo letniej aury, chodziło za mną niedawno ciasto marchewkowe... Takie lodowe cudo, faktycznie, może być świetnym zamiennikiem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu i jest:-), jak dla mnie to najlepsze lody tego lata:-)

      Usuń
  5. Pysznie się zapowiadają! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja marchewkowych w ogóle nie jadłam. Nie mam też maszynki do lodów, więc zostało mi tylko podziwiać Twoje:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko można je zrobić bez maszyny choć lepsze wychodzą właśnie z maszyny.

      Usuń
  7. Ale kusisz!:) Marchewkowych jeszcze nie jadłam ale zawsze marzyłam by zrobić takie "warzywne" lody:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są mega pyszne no i jak piszesz warzywne wiec bardzo oryginalne:-)

      Usuń
  8. Nigdy nie jadłam marchewkowych lodów!
    Niezwykle intrygujące.
    Do zrobienia w najbliższym czasie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetne! muszę wypróbować, ciekawa jeste smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. no to teraz mi te lody spokoju nie dadzą !
    rozkosz dla podniebienia, nie jadłam, ale czuję to przez skórę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jadlam jeszcze marchewkowych lodow. Wygladaja wspaniale. I kusza, oj kusza.. :))

    OdpowiedzUsuń
  12. I ja też nie jadłam marchewkowych, koniecznie trzeba spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  13. wspaniale się prezentują :) przepis też do mnie przemawia :) skuszę się :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Olimpio, lodów w warunkach domowych jeszcze nie robiłam. Skusiłaś mnie tymi marchewkowymi :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choć raz trzeba spróbować zrobić własne lody:-), zaręczam, że do sklepowych ciężko będzie powrócić:-)

      Usuń
  15. pewnie są tak zaskakująco dobre jak cisto marchewkowe. Niedługo pewnie znowu wpadnę w szał robienia różnych smaków lodów, te są inspirujące :))

    OdpowiedzUsuń
  16. muszą być cudowne, ostatnio jadłam lody marchewkowe (pierwszy raz w życiu) i jestem zauroczona po prostu.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, zaczarowały mnie te lody:-), żałuję, że nie mogłam jeść ich wspólnie z Tobą:-)

      Usuń
  17. Też robiłam lody marchewkowe - inne, ale obłędnie pyszne. Muszę spróbować Twoich :)

    OdpowiedzUsuń
  18. robiłam nieco inaczej i bez kremówki, ale wyszły przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że marchewkowe lody Ci posmakowały:-)

      Usuń