Google+ Pomysłowe Pieczenie: Domowy majonez

środa, 4 października 2017

Domowy majonez

najlepszy:-)


Robicie własną musztardę, ketchup czy majonez? Ja już od wielu lat robię własną musztardę i majonez. Mam super przepis na ketchup, ale tylko mi on smakuje:-). Mając dziecko, które wszystko wręcz polewa ketchupem, strasznie ubolewam nad tym, że mój nie przypadł jej do gustu. Może macie jakiś sprawdzony przepis na ten, tak lubiany przez dzieci sos pomidorowy:-)?
Ja podzielę się z Wami przepisem na idealny majonez, gładki jak aksamit i o idealnie zbalansowanym smaku. Gdy raz go spróbujecie już nigdy nie wrócicie do sklepowego no chyba, że jedynie z lenistwa:-). Zachęcam jednak do własnoręcznego przygotowania majonezu, zwłaszcza, że jajka i olej to taki niezbędnik w domowej spiżarce a przygotowanie majonezu zajmuje chwilę:-). Z podanego przepisu wyjdzie spora ilość majonezu, choć ja zawsze podwajam składniki, gdyż dzielę się ze znajomymi:-)




Składniki:

2 żółtka (najlepiej ekologiczne)

1łyżka soku z cytryny

1 łyżeczka octu jabłkowego

1 łyżeczka musztardy

1 łyżeczka miodu

1/2 łyżeczki soli morskiej

1/4 łyżeczki pieprzu

500 ml oleju słonecznikowego


Jajka dokładnie myjemy a następnie sparzamy wrzątkiem. Oddzielamy białka od żółtek. Białek używam np. do placków lub gofrów.
Żółtka umieszczamy w wysokim naczyniu, dodajemy sok z cytryny, ocet, musztardę, miód, sól i pieprz. Blenderem ręcznym * zaczynamy miksować składniki na majonez. Cały czas miksując zaczynamy powoli dolewać olej bardzo cienkim strumieniem. Miksujemy do momentu aż powstanie jednolita masa.
Majonez przekładamy do słoików, szczelnie zakręcamy i przechowujemy w lodówce do 3 dni. 


*Do zmiksowania majonezu użyłam blendera Braun MQ9087 KLIK który idealnie i szybko wszystko zmiksował, a konsystencja majonezu wyszła aksamitna. 

Wpis powstał we współpracy z firmą Braun 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz