Google+ Pomysłowe Pieczenie: Tęczowa tarta warzywna

czwartek, 6 września 2012

Tęczowa tarta warzywna

Kulinarne arcydzieło:-) 




Natknęłam się na tą tarte tutaj klik  i gdy tylko zobaczyłam zdjęcie to koniecznie musiałam to arcydzieło wypróbować :-). Smakuje wyśmienicie i należy do tych dań, które
pobudzają wyobraźnię. Jest to fantastyczny pomysł na danie z bakłażanem i cukinią, ale można wykożystać praktycznie wszystko co lubimy:-). Przepysznie smakuje na gorąco, ale również i na zimno. Gorąco zachęcam do przygotowania tego pięknego dania. 

Składniki na tarte:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 120 g zimnego masła
  • 1 żółtko
  • 1 łyżeczka soli
  • 50 ml wody

 Masło pokroić na małe kawałki. Mąkę wysypać na stolnicę i połączyć z zimnym masłem. Dodać żółtko, sól i wodę. Szybko wyrobić ciasto. Uformować w kulkę i włożyć do lodówki na 40-50 minut. Po tym czasie rozwałkować ciasto i włożyć do foremki na tarte. Na ciasto położyć kawałek papieru do pieczenia i wysypać np. groch lub ryż (to obciązy ciasto i podczas pieczenia nie ulegnie deformacji). Piec w nagrzanym piekarniku do 190 st.C przez 15 minut. Następnie ściągnąć z ciasta papier z grochem i dopiec kolejne 5 minut. 

Składniki na nadzienie tarty:
  • 1 cukinia
  • 1 bakłażan
  • 2 marchewki
  • 150 ml śmietany kremówki 30%
  • 1 jajko
  • 100 g startej mozzarelli
  • oliwa
  • sól
  • pieprz
Do kubka wlać śmietanę dodać jajko i rozbełtać widelcem. Wsypać mozzarellę i wymieszać składniki. Dodać sól i pieprz. Mieszankę wylać na ostudzoną tarte. Bakłażan, cukinię i marchewkę pokroić wzdłuż na cienkie plasterki- jeśli będą szerokie przekroić na pól (ja zrobiłam to obieraczką do warzyw). Układać paseczki obok siebie. Całość posmarować oliwą i piec w nagrzanym piekarniku do 170 st.C przez 20-25 minut.
Smacznego:-)




20 komentarzy:

  1. Wszystko fajnie, zdjęcia powalają na kolana, aż nie mogę przestać się patrzeć. Rewelacja! Ale dlaczego nie używasz polskich znaków? Tego się nie da czytać :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi ale moj laptop jest prehistoryczny((((, a klawiatura nie ma polskich znakow. Jestem w trakcie szukania nowego komputera i mam nadzieje, ze latwiej bedzie czytac:-). Pozdrawiam

      Usuń
    2. Żadna klawiatura nie ma. To nie klawiatura ma mieć, tylko system operacyjny.

      Usuń
    3. Dziękuje za tą podpowiedz:-), czasami rzeczy proste wydają się być najtrudniejszymi:-)

      Usuń
    4. Noooo, widzę, że się udało! Naprawdę się cieszę. Bo widzisz, jak mawiam przy takich okazjach: jest różnica, czy zrobisz komuś "laske", czy zrobisz komuś "łaskę" :) A niedługo zabiorę się za tę tęczową tartę.

      Usuń
    5. Powiem Ci szczerze, że i mi było ciężko z tymi pazgrołami i cieszę się bardzo, że wreszcie mój blog będzie czytało się łatwiej. Powodzenia w przygotowaniu tarty:-). Pozdrawiam

      Usuń
  2. Wygląda obłędnie! Po prostu cudna!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Obłędnie wygląda. Zachwyca oko i podniebienie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. naprawdę arcydzieło, jest piękna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz i ja przepadłam, muszę ją popełnić!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ha, zrobiłem wczoraj! :) Co prawda wyszła nieco mniej ładna, ale też daje radę, niedługo u mnie na blogu wyląduje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cieszę się bardzo:-), ładna czy mniej ładna to nie ważne, najważniejsze, że smakowała. Poza tym jesteś pierwszą osobą, która wypróbowała przepis i do mnie napisała. A dla mnie to największy komplement:-). Dziękuje

      Usuń
    2. Fajnie, cieszę się, że mogłem ci sprawić przyjemność :)
      Zanim się pojawi u mnie na blogu to możesz tutaj zobaczyć: https://picasaweb.google.com/lh/photo/4seaK9-LUQufBFudzvmM-dMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

      Usuń
  7. Wygląda równie apetycznie jak moja:-), taki artystyczny nieład:-) też zachwyca:-). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda przepięknie! Podziwiam pomysłowość, wszak je się także oczami:) Dziś robię tartę warzywną i też postaram się aby wyglądała oryginalnie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tarta wyszła piękna i pyszna:-), może pokażesz nam zdjęcia Twojego arcydzieła:-)?

      Usuń